Huldiging muzikanten SHO
Tijdens de jaarvergadering op dinsdag 24 februari zijn maar liefst zeven muzikanten gehuldigd. Zij kregen allen een speld en een certificaat van het KNFM, de Koninklijke Nederlandse Federatie van Muziekverenigingen. De oudste in het rijtje is Klaas Schoone van 93 jaar. Hij is al 75 jaar trouw lid van het Saens Harmonie-orkest en haar voorlopers. Klaas is ook erelid van de vereniging. Vanwege zijn leeftijd is hij niet meer actief in het orkest. Wel heeft hij de genen doorgegeven, want zijn vijf kinderen doen ook allemaal iets in de muziek. Zestig jaar lid is Dirk Dijkstra, hij begon op bugel. Later stapte hij over op hoorn en bariton. Dirk is ook erelid en heeft net als Klaas voor muzikale nazaten gezorgd. Voor veertig jaar lidmaatschap werden Rita van ’t Veer (klarinet) en Frank van Enkhuizen (hoorn) geëerd. Drie muzikanten werden gehuldigd voor 25 jaar lidmaatschap: Dick Dijkstra (tenorsax, en inderdaad de zoon van Dirk), Nico van Diepen (slagwerk) en Marcel van ’t Veer (bes-bas).